Bénédictions et malédictions: prophéties de la révélation by Jean Vaquié

By Jean Vaquié

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Lexique sélectif de collocations des médias d’aujourd’hui: Français/anglais

Ce lexique sélectif s'adresse à tous les étudiants de Bts, Iut et sessions préparatoires aux concours des écoles de trade ou d'ingénieurs qui sont confrontés aux exercices de traductions d'expressions toutes faites abondamment utilisés dans les médias. Cet ouvrage actualisé leur permettra donc de se familiariser avec les traductions en anglais de ces "duos" de mots et autres institutions systématiques que le langage médiatique nous renvoie régulièrement, en passant par quelques locutions idiomatiques.

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In this essay we will interest ourselves instead in what might be called a rhetoric of identity; if, by identity, we might also be allowed to suggest otherness, otherness within identity, the relation of otherness to identity, whether either alterity or identity refer to, directly or indirectly, personal, poetic, literary, or even national identity.  1 By bringing together the three authors named in the title— and as the reason for this chapter—we hope to catch, in their wake, and after reading them in various ways, what, if anything, might be said either to haunt Derrida, Valéry, and Baudelaire, or traverse them, which disturbs any simple historical, personal, or national location, yet which has a certain bearing on the very question of French contexts and identities.

Pareils aux mannequins; vaguement ridicules; Terribles, singuliers comme les somnambules; Dardant on ne sait où leurs globes ténèbreux. Page 33 Leurs yeux, d'où la divine étincelle est partie, Comme s'ils regardaient au loin, restent levés Au ciel; on ne les voit jamais sur les pavés Pencher rêveusement leur tête appesantie.  Like mannequins; vaguely ridiculous; terrible, strange like sleepwalkers; darting their darkened eyeballs no one knows where. ].  But because they cannot see, they are Page 34 in the anomalous position of being others without apparent (appearing) selves, since self depends on the reciprocated look, which they cannot find, and which they would not see even if it were there.

For development of the ''Derridean" side, I refer you to the sections entitled "Le nom propre" and "La signature" in the excellent Jacques Derrida (1991).  In fact, Derrida teases out a quite distinct line of reasoning, which brings into a state of crisis the solid notions of criticism and decision.  And worse, for the decider, if the relation between the terms forces him to suspend judgment?  He was not merely playing with words, Derrida claims, but reworked the profound and scrupulous structures of la langue itself.

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